Logga in

Logga in
2014 oktober 29
|
#MODE #HÄLSA

Här är underklädesreklamen som väcker ilska på sociala medier just nu.

Victoria's Secret är ett aktat och populärt varumärke för underkläder, men nu ser de ut att ha överträtt en gräns i sin marknadsföring. Nya kampanjen använder begreppet "Den perfekta kroppen" och illustrerar den med smala underklädesmodeller. Nu har flera kampanjer startats i sociala medier där målet är att så många som möjligt ska bojkotta Victoria's Secret med motiveringen att de bidrar till att sprida smala kroppsideal och att de får kvinnor att känna sig mer osäkra över sina kroppar. Samtidigt har debatten delat in folk i två läger. Vad tycker du? Är kampanjen vidrig eller är bara oskyldig?

Victoria's Secret har varit i blåsväder förut. Bland annat fick företaget be om ursäkt till ursprungsbefolkningen i Nordamerika när de lät en av sina modeller posera i indianfjädrar förra året: 

Samma år fick de också kritik för att ha "fetschiserat" asiatiska kvinnor genom att låta en av sina modeller klä sig i underkläder inspirerade av traditionella, japanska geishadräkter.

Källa: Telegraph